Facebook i Universal Music Group (UMG) ogłosiły dzisiaj “bezprecedensową globalną, wieloletnią umowę”, w ramach której UMG licencjonuje zarówno nagraną muzykę, jak i katalogi publikacyjne do filmów i innych doświadczeń społecznych na platformie Facebook, Instagram i VR Oculus. Facebook i Universal Music podpisały umowę > Czy zatem Facebook wyciągnie kasę z portfela zwykłego użytkownika?
Universal Music jako pierwsza firma z trójki koncernów majors podpisały umowę. W ramach partnerstwa użytkownicy będą mogli przesyłać filmy zawierające licencjonowaną muzykę i “personalizować swoje muzyczne doświadczenia” na Facebooku, Instagramie i Oculusie, udostępniając filmy znajomym i rodzinie. Funkcjonalność w przyszłości rozszerzy się, aby “umożliwić dostęp do ogromnej biblioteki muzycznej w wielu funkcjach społecznościowych”.
Michael Nash, wiceprezes ds. Strategii cyfrowej w Universal Music Group, powiedział: “Razem Facebook i UMG tworzą dynamiczny nowy model współpracy między firmami muzycznymi i platformami społecznościowymi w celu rozwijania zainteresowań artystów nagraniowych i autorów piosenek przy jednoczesnym ulepszaniu doświadczeń społecznych. muzyki dla swoich fanów. To partnerstwo jest ważnym pierwszym krokiem pokazującym, że innowacje i uczciwa rekompensata dla twórców muzyki wzajemnie się wzmacniają – wspólnie się rozwijają. Z niecierpliwością oczekujemy, że Facebook stanie się ważnym elementem zdrowego ekosystemu muzyki, która przyniesie korzyści artystom, fanom i wszystkim tym, którzy inwestują w dostarczanie wspaniałej muzyki światu. ”
Idąc dalej, firmy mówią, że będą “eksperymentować ręka w rękę, aby wprowadzić nowe produkty oparte na muzyce do tych platform Facebook, w tym programu Messenger, w celu katalizowania innowacji w celu opracowania nowej generacji produktów muzycznych, które najlepiej angażują konsumentów społecznych”. .
Z kolei w przesłaniu do pracowników sam prezes Universal Music – Sir Lucian Grainge napisał między innymi swoim pracownikom:
“Z dumą ogłaszam dziś rano pierwszą współpracę pomiędzy dużą wytwórnią muzyczną a Facebookiem, największą firmą medialną na świecie. Zawarliśmy globalną wieloletnią umowę, która licencjonuje zarejestrowane przez UMG katalogi z muzyką i publikacjami muzycznymi do wykorzystania w materiałach wideo tworzonych przez użytkowników na Facebooku, Instagramie i Oculusie.
Jak pokazują nasze nowe relacje z Facebookiem: nieustannie oceniając, jak dostarczać muzykę i filmy naszych artystów do odbiorców na całym świecie, opracowując nowe i coraz bardziej postępowe modele biznesowe oraz stymulując konkurencję zarówno wśród uznanych graczy technologicznych, jak i startup’ów, UMG był i pozostanie najważniejszym katalizatorem rozwoju naszej branży“.
Podobnie jak w przypadku naszej transakcji z Spotify na początku tego roku i odnawiania licencji w YouTube, nasza umowa z Facebookiem wykorzystuje zdobyte doświadczenie i bogactwo danych, które zgromadziliśmy, aby zyskać zarówno większą elastyczność w zakresie, w jaki nasza muzyka jest oferowana zarówno publiczne, jak i sprawiedliwsze odszkodowania dla naszych artystów – stale doskonalimy równowagę między bezpośrednią promocją, a monetyzacją.
Oczywiście, w takim dynamicznym otoczeniu nasza praca nigdy się nie kończy. Nie chcemy tego. Innowacja i wyobraźnia mają kluczowe znaczenie – zarówno w branży muzycznej, jak i muzycznej. Ponieważ technologia ciągle ewoluuje, będziemy walczyć o naszych artystów, aby zagwarantować, że ich muzyka przyniesie im to, na co zasługuje. Chciałbym podziękować nieocenionemu wkładowi każdego członka naszego zespołu w urzeczywistnienie tej umowy. Dzięki całej Twojej pracy pozostaniemy wiodącą na świecie firmą muzyczną przez wiele lat “.
Facebook i Universal Music podpisały umowę. Czy zatem Facebook wyciągnie kasę z portfela zwykłego użytkownika? Zapewne bezpłatne użytkowanie zostanie jak dotąd, ale należy się spodziewać,że Facebook zasypie nas mnóstwem informacji i reklamy, aby nadgonić stracony czas względem konkurencji, która przecież nie śpi. O czym piszemy ostatnio dość często.