branża eventowa

Szeroko rozumiana branża eventowa i napoje alkoholowe to nieodłączny element naszego kraju. Wszak nie od dziś wiadomo, że Polak po “dobrym” trunku dobrze się bawi i zwiększa to jego zadowolenie z imprezy, której możecie być organizatorami i autorami. Ciekawe dane ostatnio opublikował serwis MondayNews.pl dotyczący preferencji alkoholowych. Przy okazji przypominamy dane na temat spożycia alkoholu w Polsce.  Przyznacie, że może to być użyteczna informacja w pracy, a przynajmniej ciekawa. Jednak absolutnie odradzamy założenie, że większa ilość alkoholu wpłynie na bardziej udaną imprezę. Na każdej powinniście dać z siebie wszystko!

 

 

 

 

 

 

Ze wspólnego raportu Instytutu Badawczego ABR SESTA i firmy Syno Poland wynikają, jak się wydaje, dość miarodajne dane, które dotyczą co prawda spożywania napojów (także bez alkoholowych) w różnych miejscach, ale wydaje się, że można te dane przełożyć z dużym prawdopodobieństwem na obiekty rozrywkowe, których mamy wiele rodzajów, jak samych imprez. Branża eventowa to nie tylko wesela.

branża eventowa

Okazuje się, że aż 91% Polaków pije piwo i to z alkoholem. Jak należy się domyślać nie chodzi tu o całą populację Polaków, ale o tych, którzy w ogóle spożywają jakiekolwiek trunki. Tu wskaźnik wynosi 75%. Bezalkoholowe wybiera tylko 8%, a niskoalkoholowe w ? 9%. Co do detali.

Jakie piwo lubią Polacy?

  1. Jasne  – 40%
  2. smakowe – 17%
  3. ciemne – 10%.
  4. pszeniczne, lager i pils – po 6%.

 

Nowe zjawisko

Niedawno media doniosły o ciekawym zjawisku. Okazuje się, że 3 mln Polaków codziennie kupuje tzw. małpki, czyli butelki alkoholu o pojemności 100 lub 200 mililitrów. Rocznie sprzedawanych jest aż miliard takich buteleczek! Polacy piją coraz kulturalniej!

W czasach PRL przeciętny nasz rodak wypijał około 5 litrów czystego alkoholu rocznie. Alkohol był na kartki, ale można było go kupić e tzw. melinach. Jak wynika z danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych już w 2017 roku badania pokazały już 11 litrów. Czy zatem jest się czego wstydzić i się niepokoić?

 

Jak Polska wygląda na Świecie?

Na 191 krajów, ujętych w tym rankingu, Polska zajmuje – nie zgadlibyście – 21 pozycję. Średnie spożycie alkoholu w naszym kraju to 11,5 litrów czystego alkoholu na osobę. Jak to się ma do innych krajów? Uwaga, tu można doznać szoku!

Oto Top 10

  1. Mołdawia (średnie spożycie 17,3 litrów)
  2. Białoruś (średnie spożycie 17,2 litrów)
  3. Litwa (średnie spożycie 16,2litrów)
  4. Rosja (średnie spożycie 14,5 litrów)
  5. Czechy (średnie spożycie 14,1 litrów)
  6. Ukraina (średnie spożycie 13,9 litrów)
  7. Andora (średnie spożycie 13,8 litrów)
  8. Rumunia (średnie spożycie 12,9 litrów)
  9. Serbia (średnie spożycie 12,6 litrów)
  10. Australia (średnie spożycie 12,6 litrów)

 

branża eventowaZaskoczeni? Pewnie tak. Dlaczego tak jest? Ma to związek ze zmianami preferencji Polaków czyli po prostu gustu w tym co nas najbardziej raczy, a małą część niestety upija, bo taki mają cel.

Polacy przerzucili się na piwo, ale też są skłonni więcej zapłacić za produkty wysokiej jakości. Odzwierciedlają to w sensie empirycznym dane rynku reklamowego wg raportu międzynarodowej firmy Hiper-Com Poland i Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Podobno największy wzrost promocji produktów na rynku alkoholi odnotował… Rum ? 30%, dalej Gin ? 22%, Tequila ? 9% i Szampan ? 8%. Natomiast spadł udział w reklamowania cydru ? o 50%, koniaku ? o 29%, wódki, likieru i kremu ? o 10%, whisky ? o 9%, wina ? o,8% i brandy ? 7%. Te spadki – jak mówią fachowcy – wcale jednak nie muszą przekładać się na spadek ich sprzedaży.

 

Reasumując, Polacy piją dużo, ale bez przesady, preferują coraz lepsze alkohole i najczęściej jest to piwo. A więc, na zdrowie… w granicach rozsądku.