Radia najczęściej słuchamy w pracy lub samochodzie i na razie, wbrew różnym opiniom, to medium nie jest w odwrocie. Zmieniają się natomiast statystyki słuchalności radia w Polsce. Rośnie też w siłę muzyka taneczna! ⭐⭐ Oto te najnowsze, bo już z 2022 roku.
Słuchalność radia w Polsce – badania robione są regularnie, ale my przyglądamy się nim na ogół raz do roku, aby sprawdzić jaka jest kondycja muzyki tanecznej w eterze. czyli jak radzą sobie stacje grające muzykę taneczną w naszym kraju.
Oto ostatnie – trzymiesięczne badania słuchalność radia w Polsce – według Radio Track , publikowanego przez Wirtualne Media, od listopada 2021 do stycznia 2022.
Wynika z nich, że RMF FM (Grupa RMF) coraz bardziej oddala się konkurencji, bo powiększa przewagę. Obecnie przekroczyło magiczny próg 30% udziału w rynku słuchalności. Rok temu (w analogicznym okresie) było to 28,9 %.
Dalsze miejsca się nie zmieniły, choć pewne wskaźniki zmuszają nieco do myślenia. Radio ZET (Eurozet) zwiększył stan udziału z 12,3 % do 13,6 %. Na #3 – Radia Eska (Grupa Radiowa Time) zwiększyło swój wskaźnik z 7,4 % do 7,6 % (w analogicznym okresie), choć generalnie stacja powinna się martwić. W połowie 2021 roku miała bowiem 8,4 %.
Muzyka taneczna na topie
A nas cieszy, że na radiowych playlistach króluje muzyka taneczna. Wśród największych hitów 2021 w radio są tacy stricte taneczni wykonawcy jak Riton, Vinai czy Ofenbach. Potwierdza to także nasz własny monitoring radiowy na Polish Dance Chart. Nasz Airplay Top 2021 prawie pokrywa się ze statystykami ogłoszonymi przez ZPAV. Przypomnijmy, opublikowaliśmy go miesiąc wcześniej od tego co opracował BMat.
Gdy spojrzymy na powyższe statystyki, widać też stacje mające tradycyjny format, ale jak widać, są w odwrocie.
Są też stacje, które nie potrafią sobie znaleźć właściwego formatu. Przykładem RadioNova (kiedyś Wawa), które przeformatowuje się (po spadkach , patrz statystyki na foto) na … Disco Polo.
I to podobno … po badaniach. Dodajmy, dla niezorientowanych, że właściciel (Grupa ZPR Media) ma w swoim portfelu radiowym Vox FM, słynące od lat z grania disco-polowego repertuaru. Na marginesie, tu chyba mamy do czynienia raczej z brakiem kompetencji.
Coraz więcej lokalnych stacji radiowych odnajduje się w nowej tanecznej niszy, którą moglibyśmy określić jak “taneczny pop XXI wieku”. DJ Promotion od kilku miesięcy wdraża pewien radiowy projekt (ogłosimy go za jakiś czas), z którego wynika, że taki format przynosi znakomite rezultaty. Przybywa bowiem reklamodawców! Oczywiście tych lokalnych.