slap house raven kreyn telephone oh no hoox joe fletcher

Ten gatunek jest ciągle popularny, bo producenci “rzeźbią” na różne sposoby. Dziś kolejne przykłady jak to się robi. Można słuchacza złapać na “Telephone” jak robią to Raven & Kreyn, a inni jeszcze inaczej: Joe Fletcher & HOOX, Firebeatz, Lizot remiksujący Michaela Patricka Kelly i Ilkay Sencan.

 

Można użyć telefonu (jak w ” Telephone “), można pogwizdać, dodać możliwie najprostszy słowny motyw jak “la la la” i to wszystko nałożyć na szablon Slap House. Można zsamplować przebój sprzed lat (jak w ” Oh no “), albo zremiksować aktualny hit “Throwback”. Można też wymyśleć własną melodię, wykorzystać tylko pewne elementy popularnego gatunku. Oto właśnie takie przykłady.

 

Dwóch francuskich chłopaków, którzy poznali się w Internecie kilka lat temu, wyrosło na jeden z czołowych duetów DJ-skich w swoim kraju. Mowa o Raven & Kreyn, który tworzą Alexandre Abescat i Tom Mokrane.

Ich nowe wydawnictwo ? Telephone ? (Dharma Records) opiera się na charakterystycznym, zabawnym brzmieniu Slap house, używając chwytliwego wokalu wg sprawdzonej receptury i miękkich gwizdów, aby wywołać poczucie czystej muzycznej przyjemności. Może i schematycznie, ale przebojowo.

 

“Oh no” to zdecydowanie bardziej przebojowa wersja od “Can’t Stop ( Oh No )” jaką jakiś czas temu wydał Papa Zeus. ” Oh no (remix)” (TMRW Music) od razu wchodzi w uszy i nogi słuchacza.

Joe Fletcher z Melbourne połączył siły z duetem HOOX z Tel Awiwu, aby stworzyć ? Oh No (Remix)?, przeróbkę piosenki rozsławionej na TikTok. Samplując klasykę The Shangri-Las z lat 60. ?Remember (Walking In The Sand)?, utwór wykorzystuje charakterystyczną produkcję Joela Fletchera i łączy ją z kultowym wokalem ? Oh No ? i talentem HOOX, co daje świeży weź znajomy dźwięk, aby stworzyć coś, co z pewnością będzie hitem.

Jak mówi Joe:

  • ?Oczywiście większość ludzi zna ?Oh No? dzięki TikTok?, ale kiedy wrócisz do oryginału, to w rzeczywistości jest to naprawdę dobrze napisana piosenka. Świetnie się bawiłem tworząc ten utwór z HOOX – i kładąc nasz spin na oryginale. Przerobienie go na nasz klimat przenosi go do zupełnie nowej przestrzeni i miejmy nadzieję, że wszyscy będą się nim cieszyć”

 

Jurre van Doeselaar i Tim Benjamin Smulders, których znacie jako Firebeatz też postanowili zrobić coś w tym stylu, ale postanowili wymieszać go z Future. Wyszło całkiem fajnie, dlatego warto wam polecić “Way down” (Spinnin Records).

 

A jak na tym tle wypada utwór, który jest już przebojem czyli “Throwback” (Sony Music) ? Ostatnio zremiksował go w stylu club house Majestic, teraz w zupełnie inny sposób remiksują LIZOT. Wyszło “umpa umpa”, bo producenci musieli zaingerować w tempo utworu i jego stopę. Spodobało się, bo ta wersja już jest na #12 w Digital DJ Top 50.

 

Turecki producent ?lkay Sencan znany jest z wielu utworów, ale u nas są to głównie “Not So Bad” i “Dont Say Goodbye”. Ten najnowszy nosi tytuł “Dancing in the dark” (Sony Music). To właściwie typowy szablon gatunku Slap i można powiedzieć , spodziewaliśmy się czegoś bardziej kreatywnego.