Ten gatunek jest ciągle popularny, bo producenci “rzeźbią” na różne sposoby. Dziś kolejne przykłady jak to się robi. Można słuchacza złapać na “Telephone” jak robią to Raven & Kreyn, a inni jeszcze inaczej: Joe Fletcher & HOOX, Firebeatz, Lizot remiksujący Michaela Patricka Kelly i Ilkay Sencan.
Można użyć telefonu (jak w ” Telephone “), można pogwizdać, dodać możliwie najprostszy słowny motyw jak “la la la” i to wszystko nałożyć na szablon Slap House. Można zsamplować przebój sprzed lat (jak w ” Oh no “), albo zremiksować aktualny hit “Throwback”. Można też wymyśleć własną melodię, wykorzystać tylko pewne elementy popularnego gatunku. Oto właśnie takie przykłady.
Dwóch francuskich chłopaków, którzy poznali się w Internecie kilka lat temu, wyrosło na jeden z czołowych duetów DJ-skich w swoim kraju. Mowa o Raven & Kreyn, który tworzą Alexandre Abescat i Tom Mokrane.
Ich nowe wydawnictwo ? Telephone ? (Dharma Records) opiera się na charakterystycznym, zabawnym brzmieniu Slap house, używając chwytliwego wokalu wg sprawdzonej receptury i miękkich gwizdów, aby wywołać poczucie czystej muzycznej przyjemności. Może i schematycznie, ale przebojowo.
“Oh no” to zdecydowanie bardziej przebojowa wersja od “Can’t Stop ( Oh No )” jaką jakiś czas temu wydał Papa Zeus. ” Oh no (remix)” (TMRW Music) od razu wchodzi w uszy i nogi słuchacza.
Joe Fletcher z Melbourne połączył siły z duetem HOOX z Tel Awiwu, aby stworzyć ? Oh No (Remix)?, przeróbkę piosenki rozsławionej na TikTok. Samplując klasykę The Shangri-Las z lat 60. ?Remember (Walking In The Sand)?, utwór wykorzystuje charakterystyczną produkcję Joela Fletchera i łączy ją z kultowym wokalem ? Oh No ? i talentem HOOX, co daje świeży weź znajomy dźwięk, aby stworzyć coś, co z pewnością będzie hitem.
Jak mówi Joe:
- ?Oczywiście większość ludzi zna ?Oh No? dzięki TikTok?, ale kiedy wrócisz do oryginału, to w rzeczywistości jest to naprawdę dobrze napisana piosenka. Świetnie się bawiłem tworząc ten utwór z HOOX – i kładąc nasz spin na oryginale. Przerobienie go na nasz klimat przenosi go do zupełnie nowej przestrzeni i miejmy nadzieję, że wszyscy będą się nim cieszyć”
Jurre van Doeselaar i Tim Benjamin Smulders, których znacie jako Firebeatz też postanowili zrobić coś w tym stylu, ale postanowili wymieszać go z Future. Wyszło całkiem fajnie, dlatego warto wam polecić “Way down” (Spinnin Records).
A jak na tym tle wypada utwór, który jest już przebojem czyli “Throwback” (Sony Music) ? Ostatnio zremiksował go w stylu club house Majestic, teraz w zupełnie inny sposób remiksują LIZOT. Wyszło “umpa umpa”, bo producenci musieli zaingerować w tempo utworu i jego stopę. Spodobało się, bo ta wersja już jest na #12 w Digital DJ Top 50.
Turecki producent ?lkay Sencan znany jest z wielu utworów, ale u nas są to głównie “Not So Bad” i “Dont Say Goodbye”. Ten najnowszy nosi tytuł “Dancing in the dark” (Sony Music). To właściwie typowy szablon gatunku Slap i można powiedzieć , spodziewaliśmy się czegoś bardziej kreatywnego.