YouTube i Universal Music Group wspólnie potwierdziły, że osiągnęły “nową, globalną, wieloletnią umowę”.
W siedem miesięcy po tym, jak YouTube zawarł ogólnoświatową umowę z Warner Music Group.
Susan Wojcicki, CEO YouTube, powiedziała: “Cieszymy się, że możemy wzmocnić naszą współpracę z Universal Music Group. Ta umowa oznacza, że ??możemy zwiększyć wartość branży, przełamać i wspierać więcej artystów oraz dostarczać fanom niesamowitych wrażeń muzycznych na całym świecie. ”
Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group, dodał: “Ten ważny krok naprzód zapewnia naszym twórcom nagrań i autorom piosenek lepszą elastyczność treści i rosnącą rekompensatę dzięki poziomom reklam wspieranym przez reklamę i płatnym subskrypcjom, a także wspiera zaangażowanie YouTube w zarządzanie muzyką prawa na swojej platformie.
“Cieszę się, że będę współpracować z Susan i jej zespołem w YouTube nad ważnymi pracami, których celem jest rozwój zainteresowań artystów i podtrzymanie niedawnego rozwoju branży muzycznej.”
Oczekuje się, że YouTube uruchomi usługę streamingową podobną do Spotify w pierwszym kwartale przyszłego roku, obecnie o nazwie kodowej “Remix”. Pisaliśmy o tym.
Na deal czeka jeszcze umowa z trzecią z firm majors – Sony Music.
Co z tego wszystkiego wyniknie dla zwykłego użytkownika muzyki? pewnie to, że trzeba będzie płacić, a obecna rola YouTube zostanie zmarginalizowana. Czekamy jeszcze na wejście do gry na rynku muzycznym Faceboka, bo ten się już szykuje, podobnie jak YouTube.