Polo TV muzyczną stacją nr 1 w POlsce

Najnowsze badania oglądalności pokazują, że na rynku telewizyjnych kanałów muzycznych ciągle przewodzi stacja grająca disco polo czyli Polo TV. Ale obserwujemy jeszcze inne zjawiska. Muzyka Disco Polo opanowała kanały muzyczne, a branża TV ciągle się zmienia. Tu wielki wpływ ma internet. Szczegóły znajdziecie w tym artykule.

 

 

 

Opublikowano właśnie najnowsze dane na temat oglądalności kanałów muzycznych w Polsce. Jak wynika z tych najnowszych danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement, a udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom, lider pozostaje bez zmian. Polo TV nr 1.

#1

Najpopularniejszym kanałem muzycznym w sierpniu br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV.  Zważywszy jeszcze na fakt, że na trzeciej pozycji jest Disco Polo Music, można powiedzieć, że polskie kanały muzyczne opanowane są przez ten gatunek muzyczny. To ciekawe, bo na polu stacji radiowych jest zdecydowanie inaczej.

Ogólnie rzecz biorąc na ekranie TV Disco Polo jest “na fali”. Widać to też w 4Fun TV, a publiczna Telewizja Polska nie ma co prawda wydzielonego kanału z tym rodzajem muzyki, ale ma program dokumentalny popularyzujący tą muzę oraz autorski program (quiz) Sławomira. Do tego dochodzą jeszcze Vox Music TV oraz Power TV.  O zakupie przez TV Polsat – Polo TV pisaliśmy swego czasu. Wygląda na to, że to był trafiony zakup. Polsat praktycznie opanował rynek muzyczny w Polsce. Takie stacje jak Viva i MTV przeszły prawie do lamusa, a pierwsza z nich na pewno do historii, bo została wcielona do MTV.

Udział naziemnego kanału Polo TV w sierpniu 2018 roku wyniósł 0,76 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 3,20 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

#2

Drugie miejsce zajęła grająca muzykę dance i pop Eska TV, której udział wyniósł 0,56 proc., po wzroście o 24,50 proc. Stacja Disco Polo Music awansowała z miejsca czwartego. Jej średni miesięczny udział w rynku  wyniósł 0,17 proc.

To wyniki bez zakresu wiekowego widza. Natomiast w grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w sierpniu br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 12,37 proc., wyniósł 1,12 proc. Druga także Eska TV, której udział wyniósł 1,11 proc. (do góry o 40,10 proc.).  Trzecia pozycja to Kanał 4FunTV (0,35 proc. udziału; + 14,98 proc.).

Warto zauważyć pewne przetasowania rynkowe. Zniknęła Viva. Eska TV po eksperymencie z marką 8TV, wróciła do pierwotnej formuły tego kanału muzycznego. To była właściwa decyzja, bo Eska TV jest drugą stacją w zestawieniu.

Nie wypalił projekt Hip Hop TV. To dziwne, zważywszy popularność hip-hopu na YouTube. Ale może właśnie o to chodzi? Google zabiera widzów?

Wygląda na to, że internet na naszych oczach dokonuje także rewolucji na polu telewizyjnym.

Polo TV nr 1 stacja