nave grey

W tym tygodniu pojawiło się kilka interesujących przeróbek starych hitów. Oto te, które najbardziej nam sie podobają. Porównajcie je z oryginałami, zapoznajcie się z ich genezą. Oto więc stare hity w nowych wersjach. Nave Grey , Yves V i Moguai.

 

Have You Ever Seen The Rain to utwór, który powstał w 1970 roku. Nagrała go grupa z USA Creedence Clearwater Revival. Napisał go John Fogerty. Został zamieszczony na albumie “Pendulum”. Piosenka dotarła do 8. miejsca na Billboard Hot 100 w 1970 roku. Zwracamy uwagę na ten stary hit, bo jest też popularny w Polsce. Teraz pojawiła się wersja w klimacie deep house, którą śpiewa – Nave Grey – młoda wokalistka (studentka) z Hamburga, a producentem jest niejaki  Thomas Wagner. Tak oto powstała całkiem przyjemna wersja. Posłuchaj też oryginału.

Oto wersja Nave Grey,

https://www.youtube.com/watch?v=Pi0q-xllVyY

Riders on the Storm

powstał także w 1970 roku. amerykańskiego zespołu The Doors, wydana jako singiel, pochodzi z albumu “L.A. Woman”. To ostatni utwór nagrany przed śmiercią legendarnego wokalisty Jima Morrisona, i wydany tuż przed jego śmiercią w 1971 roku.

Teraz mamy typowo klubową przeróbkę, której nawet nie powinniśmy porównywać do oryginału. Yves V to znany nam producent, który popularność zdobył na festiwalu Tomorrowland, razem z Robertem Falcon. Wokalnie wspomaga ich Troy Denari. Ta nowa wersja to meiszanka deep i progressive house, typowy produkt do klubów EDM i fanom takiem muzy to polecamy.

 

Nieśmiertelny hit Arethy Franklin

Utwór ten powstał w 1969 roku i stał się z czasem klasykiem muzyki soul.  Mając zaledwie 14 lat, zaczęła nagrywać piosenki w profesjonalnym studiu. W wieku 19 lat podpisała swój pierwszy kontrakt z wytwórnią CBS. Śpiewała głównie gospel, koncertowała na środkowym wschodzie USA. Szerszy rozgłos przyniosły jej piosenki jazzowe z elementami popu: Operation HeartbreakWon’t Be LongRock-A-Bye Your Baby With A Dixie MelodyRunnin’ Out Of Fools.

Sława przyszła wraz z nowym kontraktem z Atlantic Records. W 1967 zaczęto nazywać artystkę ?Królową Soulu?. Za singiel RespectFranklin otrzymała dwie nagrody Grammy, jej nazwisko znalazło się na szczycie ?Billboardu?. W całej karierze Franklin otrzymała w sumie 18 nagród Grammy.

W 1987 Aretha Franklin została wprowadzona do Rock and Roll Hall of Fame, a jej piosenka Respect ma numer 5 na liście 500 utworów wszech czasów magazynu ?Rolling Stone?. W zestawieniu 100 najlepszych wokalistów wszech czasów sporządzonym przez pismo ?Rolling Stone? zajęła 1 miejsce.

Przez lata z Arethą pracowała matka Whitney Houston ? Cissy Houston, śpiewając w chórkach. Franklin była matka chrzestną Whitney Houston. Wywarła ogromny wpływ na wokalistkę, kształtując jej manierę i sposób śpiewania. Wystąpiła w kilku filmach, m.in. obrazie lat 80. pt. The Blues Brothers i jego kontynuacji z 2000.

https://www.youtube.com/watch?v=KtBbyglq37E

Teraz doczekaliśmy się nowej klubowej wersji Moguai (André Tegeler) niemieckiego DJ i producenta muzyki elektronicznej. Popularność w Polsce zyskał głównie dzięki utworowi “U know Y”.

 

Dancing Queen 

Oryginalna piosenka szwedzkiego zespołu ABBA  jako jedyna piosenka zespołu dotarła na 1. miejsce amerykańskiej listy przebojów Billboard Hot 100. Na brytyjskiej liście przebojów piosenka zajęła pierwsze miejsce jako jeden z dziewięciu utworów formacji.

Powstała w 1976 roku, której autorami są Benny Andersson, Björn Ulvaeus i Stig Anderson. Ukazała się na albumie Arrival i została wydana na singlu.Utwór ?Dancing Queen? został nagrany 4 sierpnia 1975 pod roboczym tytułem ?Boogaloo?, o zupełnie innym tekście niż oryginał. Autorzy utworu inspirowali się klasycznymi brzmieniami i tanecznymi rytmami. Utwór został sklasyfikowany na 174. miejscu listy 500 utworów wszech czasów magazynu Rolling Stone.

Ta nowa wersja utrzymana w lekkim właściwie dance’owym stylu producenta Daecolm z wokalem znanego Conora Maynarda nie przebija dotychczasowych wersji, ale ma swój styl. Autorem remiksu jest duet producencki SONDR.

 

“Sonic Empire” to na pewno klasyk muzyki elektronicznej.

Powstał w 1997 roku dzięki niemieckim producentom Members of Mayday. Stał się potem hymnem festiwalu Mayday. Obecnie duet Holmmes & Watson nagrał cover tego utworu w brzmieniu trance, który na pewno nie dorównuje oryginałowi, ale ma zachowany charakterystyczny motyw oryginału.