Wydawałoby się, że po przeróbce słynnej “Macareny” na hip-hopową nutę nic nas nie zaskoczy. A jednak. Teraz pojawia się kolejny hit z dekady lat 90-tych – “Barbie Girl”, ale pod nowym tytułem – “Plastic” i raperskim popisem Unghetto Mathieu. Przy okazji przypomnijmy oryginał i aferę z nim związaną.
Unghetto Mathieu to charyzmatyczny debiutant na trapowej scenie, który rozpoczął swoją karierę od publikowania żartobliwych filmików na YouTube. Zbudował tam bazę pół miliona subskrybentów, a na TikToku obserwuje go już ponad 13,5 mln osób! “Plastic” zawiera sampel wielkiego hitu z lat 90-tych, który nazywa się inaczej, bo “Barbie Girl”.
Sam tytuł “Plastic” to nawiązanie – żart – do plastikowej lalki Barbie. Całość bardzo żartobliwa i wykonana na wysokim poziomie raperskiego kunsztu.
Unghetto Mathieu to raper i tancerz, który zyskał najpierw uznanie jako członek zespołu NueEra i później solowy artysta. Był częścią fali artystów oznaczonych jako ruch ?happy trap?. Urodził się w Kongo w Afryce w mieście o nazwie Kenia.
Wydał swoje pierwsze komercyjne solowe utwory w 2017 roku. Wśród jego singli są ?Come Up?, ?Jackie Chan?, ?Ain’t Worried? i ?Lonely?. Ma brata, który jest znany na YouTube jako King Imprint i to on go wciągnął w ten biznes.
Współpracował z Lil Yachty przy utworze ?23?.
Przypomnijmy sobie oryginał.
?Barbie Girl? to piosenka duńskiej grupy Aqua. Został wydany w maju 1997 roku jako trzeci singiel z debiutanckiego albumu studyjnego grupy, “Aquarium”. Piosenkę napisali S?ren Rasted, Claus Norreen, René Dif i Lene Nystr?m, a wyprodukowali ją Johnny Jam, Delgado, Rasted i Norreen. Został napisany po tym, jak Rasted zobaczył wystawę poświęconą kulturze kiczów w Danii, w której prezentowano lalki Barbie.
Piosenka była na szczycie list przebojów na całym świecie, szczególnie w krajach europejskich, takich jak Wielka Brytania, gdzie była hitem numer jeden przez trzy tygodnie. Utwór osiągnął najwyższy numer 7 na amerykańskiej liście Billboard Hot 100 6 września 1997 r., gdzie pozostaje największym hitem Aqua i jedynym, który osiągnął top 20 z Billboard Hot 100.
Piosenka została wykonana jako akt interwałowy w Konkursie Piosenki Eurowizji w 2001 r. Stała się również przedmiotem kontrowersyjnego procesu Mattel przeciwko wydawcy – MCA Records – twierdząc, że ten naruszył znak towarowy. Ostatecznie sąd odrzucił pozew argumentując, że jest to parodia.